T24 Dış Haberler
Almanya’da bir reklam ajansının kreatif direktörü, neo-Nazilerin slogan ve sembollerini kullanmasını sloganları marka olarak kendi adına tescil ettirerek önlüyor.
Almanya’da Nazi dönemi sembolleri yasaklı olsa da neo-Naziler, sloganları sesli harfleri atarak kullanmaya devam ediyor. Neo-Naziler “I love Htlr”, “VTR LND” (Vaterland-Babavatan) ve HKNKRZ (Hakenkreuz- Gamalı haçın Almancası) gibi sloganları giysilerine, bardaklarına ve posterlerine yapıştırmaya devam ediyor. Anti-faşist kampanyacılar, bu ürünlerin internet üzerinde giderek daha fazla satıldığını ve neo-Nazilerin ortak bir kimlik oluşturmasına izin verdiğini söylüyor.
The Guardian’ın aktardığına göre Alman reklam ajansı Jung von Matt’in kreatif direktörü olan Knittel, bu sloganların satılmasını önlemek için pratik bir çözüm buldu.
“Naziler çok girişimci” diyen Knittel, “Benim de bu işteki rolüm sorunları yaratıcı olarak çözmek” diye devam etti. Knittel bu doğrultuda Hamburglu bir hukuk firması ve anti-faşist girişim Laut gegen Nazis ile işbirliği yaparak sloganları kendi adına tescil ettirmeye başladı.
Avrupa Tescil Bürosu, ‘VTR LND’ sloganı için yapılan başvuruyu onayladı. Artok Neo-Nazi siteleri yasal olarak bu sloganı taşıyan ürünleri satamayacak.
Knittel, “Kendi filtrelerine göre VTR LND üç online mağazada en çok sayan ürün. Onları canlarını acıtacak yerden vuruyoruz” diye konuştu.
Başvurular parayla yapıldığı için Knittel, kampanyayı sürdürülebilir kılmak için destekçilerinden bağış topluyor.
Laut gegen Nazis‘ten Jörn Menge, daha fazla slogan için de başvuruda bulunduklarını söyledi.